Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

اعلامیه مطبوعاتی به ارتباط بلخاب

اعلامیهٔ مطبوعاتی

پنجم سرطان ١٤٠١ هجری شمسی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

هموطنان عزیز!

خبر های تأثربار رسیده از داخل افغانستان حاکی از این است که حملات گسترده و غیرضروری نیروهای طالبان در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل، تلفات شدید مالی و جانی را در میان مردم ملکی آن ديار به بار آورده و عدهٔ کثیری از هموطنان مظلوم ما را به کوچ اجباری از منطقه مجبور ساخته اند.

در چنین حالتی که از یکسو خشم طبیعت جان و مال هزاران هموطن مظلوم ما را در ولایات درد رسیدهٔ پکتیــا، خــوست، و پکتیکا قربانی خود ساخته است، و از سوی دیگر تعذیرات بین المللی، میلیون هــا هموطن بی گناه ما را در شهرها و قرا و قصبات به سرحد قحطی و گرسنگی سوق داده اند، به راه انداختن جنگ در بلخاب و سایر مناطق افغانستان، منجمله ولایت پنجشیر، جنگ چهل ساله را در کشور ما دوامدار ساخته و راه برگشت به صلح دایمی را برای مردم ما مشکل تر، تاریک تر و ناهموار تر می سازد.

کمیتهٔ صلح افغانستان، توسل به چنین اقدامات خشونت آمیز را برای حل قضایای داخلی افغانستان کاملاً مضر و مخالف منافع ملی و وحدت مردم کشور می‌داند. کمیتهٔ صلح، بدین وسیله از مسئولین امارت اسلامی طالبان تقاضا می‌نماید تا هر چه زودتر به این حملات هلاکتبار خاتمه بخشیده و راه صلح، اخوت، مذاکره و تفاهم را به منظور حل معضلات که منجر به این حملات شده اند، در پیش گیرند.

 

با احترام

هیئت رهبری کمیتهٔ صلح افغانستان

شماره تماس: 6834007-202+

880 3287 -951+

ایمیل: ayamkab@yahoo.com