Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

عرض تسلیت هیات رهبری کمیته صلح افغانستان

انا لله و انا الیه راجعون

کمیته صلح افغانستان وفات محترم همایون شاه آصفی، از چهره‌های شناخته‌شده سیاسی افغانستان را به نزدیکان و دوستان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کند. آقای آصفی که در سن 83 سالگی در غربت چشم از جهان فروبسته است، شخص صلح‌دوست بود، و در بیست سال دوره جمهوری اسلامی تلاش‌های بسیار در تقویت نظام دمکراتیک و ایجاد صلح انجام داد.

آقای آصفی در سال 1319 هجری شمسی در شهر کابل چشم به دنیا گشوده بود، و در در دانشگاه کابل و انستیتوت مطالعات سیاسی پاریس تحصیل کرده بود، اما متاسفانه مثل خیلی از هم‌نسلان تحصیل‌کرده دیگرش به دلیل بحران‌های سیاسی نتوانست در جوانی از مهارت‌ها و دانشی که اندوخته بود، برای خدمت به وطن بهره لازم را بگیرد، و سال‌های طولانی در غربت بسر برد. پس از سقوط امارت طالبان در سال 2001، آقای آصفی نیز به کشور برگشت تا در روند بازسازی و ایجاد جمهوری سهم بگیرد. او در اولین انتخابات ریاست جمهوری در سال 1383 کاندید بود و پس از آن نیز در مواقع مختلف کوشید نقش بارز در سیاست و اجتماع افغانستان بازی کند.

آقای آصفی در آخرین سال‌های زنده‌گی بازهم مجبور به ترک وطن شد و این‌بار فرصت نیافت تا برگشت دوباره کشور به مسیر دمکراسی و آبادی را به‌چشم سر ببیند. با این حال نسل امروز مسیری را که جناب آصفی و هم‌نسلانش انتخابب کرده بودند ادامه خواهند داد و یاد و خاطرات بزرگان صلح‌دوست و دمکراسی‌خواه کشور را گرامی خواهند داشت. به امید روزی که متخصصان و تحصیل‌کرده‌گان کشور فرصت خدمت به وطن را بیابند، یاد آقای واصفی را گرامی می‌داریم.

با احترام
ایام الدین ایام
رییس هیات مدیره کمیته صلح افغانستان