Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پشتیبانی کمیتهٔ صلح افغانستان از کنفرانس انجمن حقوقدانان افغان در هالند

بعد از ظهر روز شنبه، دهم دسامبر  ۲۰۲۲ میلای مطابق با روز جهانی حقوق بشر، کنفرانس علمی و اجلاس سالانهٔ انجمن حقوقدانان افغان در کشور شاهی هالند در شهر IJmuiden تدویر یافت.
در این محفل حقوقدانان انجمن، اعضای افتخاری، و مهمانان انجمن، شامل نماینده گان نهاد های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، فعالان مدنی، مدافعان حقوق زنان، و شخصیت های علمی، اجتماعی و فرهنگی مقیم در کشور های اروپائی شرکت ورزیده بودند. در این کنفرانس از اعلامیهٔ جهانی حقوق بشر تجلیل به عمل آمد و حاضرین بر امر استقرار مجدد قانون اساسی و تشکیل یک حکومت انتخابی و قانونمند در افغانستان تأکید ورزیدند. شرکت کنندگان مجلس، اظهار امیدواری نمودند کــه مـــردم افغانستان هرچه زودتر از خلای قانونی ای که امروز دامنگیر شان شده است، نجات یافته و راه پیشرفت کشور در مسیر یک آیندهٔ مطمئن و برخوردار از حقوق مدنی-بشری گشایش یابد.

کمیتهٔ صلح افغانستان این گردهمایی انجمن حقوقدانان افغان را تبریک گفته و برای هیأت رهبری و اعضای محترم انجمن در راه خدمت به مردم افغانستان توفیقات مزید آرزو می نماید. جناب محمد یونس فرمان  عضو هیأت مدیره و رئیس بخش حقوقی کمیتهٔ صلح در  این مجلس شرکت نموده و تمنیات نیک رئیس و اعضای کمیته را به رهبری و اعضای انجمن موصوف تقدیم نمود.

بیشتر بخوانید

https://www.bing.com/search?q=http%3A%2F%2Fhoqooq.eu%2Fconference-1222.pdf&form=ANNTH1&refig=1aad5c058f1e4437897502d1cb32dbc3