Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پیام رییس هیات مدیره کمیته صلح برای افغانستان به مناسب هشت مارچ

هم‌طنان گرامی و اعضای با افتخار كمیته صلح احترامات مرا بپذیرید!

هشتم مارچ، این روز خجسته زن را به خواهران، مادران و دختران  افغانستان و جهان تبریك و تهنیت عرض می‌دارم. مبارزات شجاعانه خواهران ما دنیای خیالی دشمنان را درهم كوبید.

مبارزه زنان برای عدالت و سهم آنان در دفاع از حقوق، ارزش‌ها و سرزمین شان بخش مهم تاریخ ما است. به‌گونه مثال، در جنگ دوم افغان و انگلیس بیشتر از هشتاد تن از خواهران ما زمانی‌كه برای مبارزین غدا تهیه می‌نمودند در كوه پایه شیر دروازه كابل توسط قوای متجاوز بریتانیا به شهادت رسیده بودند.

امروز خواهران قهرمان ما برای عدالت‌خواهی  به میدان برآمده و از حق خدا طبیعی و قانونی خود دست بر نمی‌دارند. درود به خانواده‌هایی كه چنین دختران آگاه و مبارز به جامعه تقدیم نموده اند. صدای صلح، عدالت و همدیگرپذیری که امروز در سراسر جهان طنین انداخته است، امیدبخش است و همه ما موظف‌ایم از آن حمایت کنیم.

هیچ قدرتی با هر مفكوره‌ای، برای مدت طولانی نمی‌تواند مردم ما را از حقوق طبیعی و انسانی شان محروم سازند. یك‌بار دیگر با استفاده از فرصت صحت و سلامتی همه خواهران ما را در سراسر جهان، بخصوص خواهران ما در كمیته صلح را خواهانم و آرزو  دارم تا در مبارزه حق و عدالت زیر تاثیر قصه‌های كذایی دشمنان قرار نگیرند، و دوشا دوش خواهران مبارز خویش برای نجات تلاش ورزند.

افغانستان خانه مشترك همه مردم افغانستان است، و تلاش برای تامین برابری و عدالت برای همه مسئولیت ماست.

با محبت و احترام

ایام الدین ایام

رئیس هیات مدیره

کمیته صلح برای افغانستان